0723385215

משרד ראשי: בני ברק. סניפים נוספים: חיפה, ירושלים ובאר שבע

אנו מספקים שירות ייצוג משפטי וליווי בהסכמי ההתקשרות שבין הרשתות לזכיינים.

ניתן ליצור קשר גם בטלפון: 0723385215
*
*

זיכיון בקניון- חסרונות ויתרונות

זיכיון בקניון- חסרונות ויתרונות

על פניו יש יתרונות בלתי מבוטלים לזיכיון בקניון, בתנאי שמנהלים אותו נכון, מפעילים אותו על פי החוזה, אבל לא די בכל אלה. ההוצאות- עצומות. סכום גבוה לרכישת הזיכיון, הזמנת מלאי,ארנונה גבוהה, שכר עבודה ועוד. עם זאת, יש קשר ישיר בין מצבה של הרשת ובין מצב סניפיה. המותג המבוסס של הרשת, מערך משומן ומיומן של תפעול ובקרה, שיווק ופרסום, תמיכה וליווי מקצועי שוטף כל אלה הם תנאים תומכים ומסייעים אבל מצד שני, על מנת להצליח נדרשות יכולות גבוהות מאוד של מי שרוכש את הזיכיון. זיכיון בקניון הוא אפוא אתגר גדול לזכיין.

קשיים הם אתגרים

הקניון מעמיד בפני הזכיין קשיים מובנים: הוצאות גבוהות, פרמטרים רבים המשפיעים על ההצלחה או הכישלון שלא כולם ידועים לזכיין: סוג הלקוחות, צרכים והעדפות, מאפייני הלקוחות, התחרות, התפעול, הלוגיסטיקה, המלאי. חשוב לציין, כי הפעלת כל עסק, בין אם אתם הבעלים שלו או הזכיינים, מחייבת לימוד מסודר ושיטתי של כל ההיבטים. מדובר במקצוע לכל דבר ועניין.

יתרון שהוא חיסרון ו... גם ההיפך הוא נכון

אחד ממאפייני הזכיינות ובמיוחד זכיינות בקניון עזריאלי, שעשוי להיות יתרון אבל עלול גם להיות חיסרון הוא ההכרח לקיים את מודל התפעול בדיוק על פי ההנחיות הקשוחות, וזאת על מנת לוודא כי יתקיימו אחידות בשירות, במגוון המוצרים ובאופן תפעול הסניף. עמידה בתנאי הזכיינות עשויה להשתלם בעוד אי עמידה בהם עלולה לגרום נזק רב.

יתרון הגודל והמרכז

קניון מרכזי מהווה יעד אטרקטיבי ונחשק עבור חברות רבות. עם זאת חשוב שהזכיין הפוטנציאלי יקיים בדיקה יסודית ומקיפה על מנת להתוודע אל מאפייניו הייחודיים של הקניון שבו הוא מתכוון לרכוש זיכיון להפעלת רשת. ברור כי הזכיין נדרש להיות בעל גב כלכלי רחב ומוצק, כדי שיוכל לנהל ולהתנהל גם במצבים של האטה או מיתון. זיכיון בקניון דומה ואינו דומה לזיכיון במקומות אחרים, לכן חשוב ללמוד בה במידה את הדומה ואת השונה.

בכל מקרה חשוב להיערך לכל מצב ובעיקר- כאשר ניכרת מגמת האטה או כאשר מתגלעים קשיים, אין להאשים את הקניון בכך. הקניון הוא נתון. חשוב וניתן ללמוד מזכייני רשתות אחרות באותו תחום באותו קניון ובקניונים אחרים. גם אם אתם חשים כי מנסים להסתיר מכם מידע או להטעות אתכם, אל תבנו על בסיס המידע החלקי – קל וחומר השגוי.