הקמת רשת חנויות
משאלת הלב של הרבה עסקים היא לגדול ולהתרחב, כך שאם העסק קיים במקום מסוים, הם ישמחו אם עוד כמה שנים גם יכירו את העסק בערים נוספות. ככול שעסק יותר מוכר, ככול שאנשים יותר נחשפים, כך יש יותר המלצות, יש יותר דיבור, אנשים יבקשו גם הם להבין על מה המהומה ועל כן בפעם הבא שיעברו ליד העסק הם יבחרו בו על פני עסקים מתחרים. ברמה הפסיכולוגית הוכח שיש כוח שכנוע לפופולאריות, ועל כן עסק פופולארי כבר מקבל נקודות זכות על פני המתחרים. אם ננחית תפיסה זו על עולם הקניינות, נמצא שאחת הסיבות העיקריות שעומדת מאחורי הוספת סניף זה הרצון לגדיל את מחזור הרווחים.
כל הסיבות
אין לטעות שכל הגדלה של רשת חנויות היא מעשה נבון לא פעם דרישה יותר גדולה הורסת את ערך האותנטיות ומוציאה את הבעלים משיווי משקל. עם זאת כאשר פועלים נכון, ללא ספק ניתן להרוויח יותר, ללא ספק הקמת רשת חנויות היא יעד ראוי. אם כן מהו תהליך נכון? ובכן חיפוש אחר קניינים יהיה מעשה נבון כיוון שכך גם ניתן להקים עוד סניפים, גם אין צורך לשלם על הקמתם, גם אין צורך לנהל אותם וגם ניתן להרוויח מכך תשלום מיידי.
עזרה חשובה
בעל חנות שמבקש לגדול ולפתוח עוד חנויות צריך לשאול את עצמו מהי המטרה וההעדפה שלו. האם ברצונו שהזכיינים ישלבו אותו וישאירו אותו קרוב לקבלת ההחלטות, או האם הוא מבקש כמה שיותר חופש מניהול החנויות הנוספות. עוד משלב הלבטים מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הבקיא בתחום הזכיינות. הוא כבר יידע לפרוס את שלל האופציות, להבהיר מהן המשמעויות ואיזו אופציה הכי נכונה למטרה של כל מזכה.
עניין של מינון
לבסוף יש לזכור שגם אם הרשת זכתה להתפשט, עדיין אין בנתון זה על מנת להקפיץ את הרווחים, כי אם כמה סניפים לא מנוהלים כראוי התוצאה עלולה להיות הפוכה. על כן יש לקחת בחשבון שכן יש להיות מעורבים בניהול ברמה כלשהי וזאת גם אם לא באופן ישיר.