0723385215

משרד ראשי: בני ברק. סניפים נוספים: חיפה, ירושלים ובאר שבע

אנו מספקים שירות ייצוג משפטי וליווי בהסכמי ההתקשרות שבין הרשתות לזכיינים.

ניתן ליצור קשר גם בטלפון: 0723385215
*
*

הצלחה או כשלון בזכיינות – נקודות מפתח

הצלחה או כשלון בזכיינות – נקודות מפתח

הקמת עסק באמצעות זיכיון מעניקה לכם שורה של יכולות ונכסים שעבור יזם בתחילת דרכו נחשבים לחלום בלבד. שם מותג, מוניטין, מערך תפעולי, מטריית שיווק, סל מוצרים ושירותים מובנה, נכסים שעל כל יזם מתחיל לבנות מאפס, מגיעים אליכם ועומדים לרשותכם כבר החל מהיום הראשון לעסק. יחד עם זאת, זכיינות הוא לא מודל של נצחון בלבד, ובכל הקשור לנושא של הצלחה או כשלון בזכיינות – נקודות מפתח קריטיות הוא משהו שעליכם להיות מודעים לו מראש. הנה רשימה של מספר נקודות מפתח שכדאי לזכור בהקשר זה:
1. מצב השוק – זה תמיד נכון יותר להיכנס לשוק שנמצא בתהליך של צמיחה והתרחבות, ולהימנע מכניסה לשווקים המצויים בסטגנציה, ברוויה או בדעיכה, כמו למשל שוק המשלוחים
2. זהות הגורם המזכה – חושב לוודא שמדובר בשחקן מוביל בשוק, שהשחקן אוחז במותג מצליח, ובנתח שוק משמעותי המאפשר לזכיינים מרחב גדול למצות את הפוטנציאל העסקי. כדאי לבצע גם בדיקה מעמיקה יותר לגבי נתח השוק של השחקן, ולבחון האם השחקן נמצא בעלייה או בירידה
3. וותק – מומלץ לבחור שחקן הפעיל בשוק הרלוונטי כבר שנים רבות, שחקן שביסס את מעמדו ורכש את הידע המקצועי הנדרש בתחום. שחקן וותיק מוסיף בדרך כלל ערך רב יותר לזכיין
4. ראשוניות – לא מומלץ להיות בין הזכיינים הראשונים ברשת. תמיד כדאי להמתין ולראות כיצד מתפקדים זכיינים קודמים ברשת, ועל בסיס זה לקבל החלטה המבוססת על הערכה נכונה וטובה יותר. כמובן שלא כדאי גם להמתין יותר מדי ולאבד את הזיכיון לחלוטין
5. מוניטין – חשוב מאוד לבחון את המוניטין של הגורם המזכה בשוק בכלל, ומול הספקים ושחקנים אחרים בשוק בפרט. מוניטין השחקן יכול להשפיע בצורה ישירה על ההצלחה העסקית שלכם כזכיינים
6. מערכת יחסים עם זכיינים – מומלץ לבחון את מערכת היחסים של הרשת המזכה עם זכיינים אחרים. נסו לאתר סיבות לקונפליקטים בין הרשת לזכייניה, ובדקו האם ישנן מגמות מטרידות בהתנהלות הרשת מול הזכיינים
7. בחינת המספרים – בחנו היטב את המספרים שמציג הגורם המזכה, ואת חלוקת הרווחים שהוא מבסס על מספרים אלה. הגורם המזכה לא מבצע בדיקה פרטנית עבור כל אזור וכל זיכיון, וייתכן שבאזור בו אתם צפויים לפתוח את העסק, המספרים הם מספרים אחרים. בצעו את ההערכות שלכם ודבקו בהן. מומלץ לעשות את ההערכות האלה באמצעות אנשי מקצוע מתאימים
8. סיפורי הצלחה – הגורם המזכה תמיד יספר לכם על הצלחות הרשת. אתם רוצים למצוא דווקא את הכשלונות, ולראות האם קיימים כאלה ומדוע נכשלו