בחירת מיקום העסק
מיקום העסק הוא אחד המרכיבים החשובים והמרכזיים בהגברת הסיכוי להצלחתו. בחירת מיקום העסק תיעשה על פי מגוון פרמטרים, אשר לכל אחד מהם חשיבות ולצירופם- קל וחומר. חשוב לבחור את המיקום על פי מרכיבים שונים ובהם:
1. מיקום שיקל עליכם לקבל רישיון לעסק
2. מיקום נגיש לאנשים- שיהיה בקרבתו מקום מספיק לחנות באופן מסודר.
3. חשוב לבחור במפלס נוח שלא יערים קשיים, לדוגמה: חלות הגבלות על כינוס מספר רק של אנשים במרתף או, לחלופין, בקומה גבוהה בבניין רב קומות בהעדר תנאים הכרחיים המתקיימים במקום.
4. ודאי לא תרצו לפתוח עסק במקום רועש או לחלופין, אם יש לכם מועדון או אולם שפעיל לאחר השעה 23.00 בלילה, במקום שלא ניתן לקיים פעילות הכרוכה בהכרח ביצירת רעש.
5. בחירת מיקום העסק מותנית, בין השאר, באופי הסביבה ובמאפייניה השונים. חשוב להתאים את אופי העסק לאופי הסביבה, לדוגמה: אזורים שמיועדים למסעדות, למגורים, לגנים ציבוריים ועוד. אם אתם מתכננים לפתוח עסק במקום מסוים חשוב לוודא כי תוכלו לקבל רישיון שהוא תנאי הכרחי להפעלתו.
6. חשוב לברר ולוודא כי שיפוץ מבנה מסוים באזור מסוים שאתם מייעדים לפתוח בו עסק לא יחייב חריגות בנייה, שעליהן, מן הסתם, תצטרכו לקבל אישור. כמו כן סוגיית המיקום כרוכה גם בייעוד הקרקע. יש, לדוגמה, קרקע חקלאית אשר רשויות לא מתירות לפתוח בהן עסקים ללא שינוי תב"ע, שעלול להיות תהליך ממושך.
7. אם אתם מתכננים, לדוגמה, עסק בתחום המזון חשוב שתהיה במקום תשתית ביוב נאותה, אשר העדרה עלול לגרום לשלילת רישיון על ידי משרד הבריאות או לאי הענקתו מלכתחילה.
בחירת מיקום העסק נעשית- עיניכם הקוראות עדות- על פי מגוון פרמטרים. לבד מהנתונים הטכניים, החשובים מאוד כשלעצמם, חשוב לעשות בדיקה יסודית על מנת לאמוד את כוח הקנייה הפוטנציאלי למוצרים של העסק שלכם או לדרישה לשימוש בו (מסעד או אולם אירועים, לדוגמה), המתחרים (או העדרם) המאפיין הסוציו אקונומי של התושבים, הנגישות למקום של מי שמתגוררים במרחק נסיעה אבל עשויים להיות לקוחות פוטנציאליים ועוד.
אין ספק כי מיקום טוב עשוי להיות מנוע ומנוף שיווקי עצמתי ואפקטיבי ביותר. לכן חשוב לבחור את מיקום העסק בקפידה רבה, בשיקול דעת ובעיקר תוך שקלול כל הנתונים הרלוונטיים.