קרן פרסום
כאמור חלק מההצלחה של כל עסק טמונה בעבודת הפרסום, ופרסום אינו מצרך שמחולק בחינם ולרוב דורש הוצאות רבות. עם זאת עדיין החישוב הכללי מראה שכן ההוצאה משתלמת ועל כן עסק במצב שיכול להרשות לעצמו ומבקש למשוך לקוחות נוספים ולשמור על הקיימים ישקיע בפרסום. עם זאת כאשר מדובר על זכיינות פני הדברים מעט שונים ונשאלת השאלה על מי חלה חובת ההשקעה הכספית, מה נהוג וכיצד יש לפעול.
שיתוף פעולה
ראשית כל יש לזכור שהחברה המזכה כבר הוציאה רבות על פרסום לפני שהזכיין נוסף לתמונה ועל כן ההשקעה שלה מחזקת גם את הזכיינים העתידים לבוא. עם זאת מרגע שכבר קיימים זכיינים נוספים, נהוג לשתף פעולה ופה נכנסת לתמונה קרן פרסום. מדובר על הפרדת סכום מסוים ממחזור ההכנסות של כל הצדדים המעורבים עבור פרסום. כמו כן מן הראוי לציין שאין מדובר על הוראת חוק אלא על סעיף שמקובל לחתום עליו כיוון שהוא מתבקש והוגן עבור שני הצדדים.
כאשר מדובר על בית קונספטים (השם החדש של כל עסק שבעבר היה נחשב משרד פרסום גדול) קרן פרסום יכולה לעזור גם כן.
אינטרס משותף
סיוע בפרסום הנו אינטרס משותף, מפרסום מרוויחים שני הצדדים- המזכה והזכיין. כמו כן מהצד של הזכיין יש לוודא שהסניף שלו אכן מופיע בכול אותם פרסומות ואם ניתן אז גם מומלץ להשפיע על אופי הפרסום- להיות מעורבים. מהצד השני ברגע שהמזכה משלב בפרסומות כמה שיותר סניפים, כך הוא נתפש בעיני הלקוח הפוטנציאלי יותר ראוי, כך ששוב יש לחדד שמדובר על אינטרס הדדי.
עזרה
כאשר יושבים לחתום על חוזה בין הזכיין למזכה, יש לעבור על סעיף קרן פרסום. אלו בדיוק מסוג הסעיפים שאין להשאיר פתוחים ויש לסכם לגביהם. עירוב עורך דין שבקיא בתחום הזכיינות עשוי לגשר בין שני הצדדים כך ששניהם יסכימו על אופי הקרן, (תדירות מיקומים, אופי הפרסומת וכדומה). יש לוודא ששני הצדדים שמים כסף בצד עבור הפרסום וששני הצדדים מבינים את המשמעויות. כמו כן לעיתים יש מקרים יותר מורכבים, למשל שלמזכה יש שני חנויות ואילו לזכיין חנות אחת. האם שניהם ישלמו את אותו הסכום? מה נכון ומה נהוג יידע לפסוק רק איש מקצוע שבקיא בתחום.