מחיר שכירות חנות בקניון
אם פעם השכרת חנות בקניון הייתה מעשה שעולה לא מעט כסף ועדיין היה לכך ביקוש גדול כיוון שכולם יודעים מהו כוחו של מיקום אידאלי כאשר מדובר על מכירות, הרי שכיום אנשים יותר ויותר נזהרים לגשש בנוגע למחירים, מחיר שכירות חנות בקניון, וזאת כיוון שהמחירים נתפשים כגבוהים וההכנסות בתקופה האחרונה אינן כפי שהיו. עם זאת כן מוטב לבדוק מה מחירי השכרת החנויות בקניונים, כי להבדיל ממה שנהוג לחשוב המחירים אינם כה גבוהים ולעיתים גם גמישים וזאת מתוך התאמה למציאות.
גמישות
מדהים לראות איזו גמישות מתפתחת לה בשנים האחרונות בכול הנוגע לדמי שכירות בקניונים. כיום ניתן למצוא דמי שכירות מופחתים באופן ניכר ממה שיהיה נהוג עד כה ולא רק זאת אלא גם יש קניונים שבתקופות כלכליות קשות מדלגים על התשלומים ובנוסף גם נותנים יד בהקמת החנות. כך שגם אם המצב הכלכלי קשה, דווקא טריטוריית השכרת החנויות יותר נוחה, ועל כן אין לפסול מראש אופציה זו מתוך מחשבה על קושי פיננסי.
אפקט הדומינו
מהלך זה בא לקראת בעל החנות, הוא נועד למנוע מרשתות לקרוס. רשתות צריכות להיות נוכחות בכול נקודות המכירה הראשיות, ואם הן לא יכולות להרשות זאת לעצמן עקב מחיר השכירות הן עלולות להתמוגג, וכאשר לא מדובר רק ברשת אחת אלא בכמה, הקניון עצמו עלול לקרוס. פחות רשתות, פחות קונים, פחות הכנסות לבעלי הקניונים ומכאן שיותר קניונים נסגרים- נזק ישיר לכיס של כולם ועל כן פני דברים משתנים על מנת למנוע זאת.
ידע מקצועי
היכן הזכיינים בכול הסיפור? ובכן ברגע שזכיין יודע שדווקא בקניון הראשי הוא עשוי למצוא דיל טוב, הוא ימשיך לברר לגבי הליך הזיכיון. כיוון שלרוב האדם הממוצע אינו בקיא בהזדמנויות כלכליות הנוגעות למיקומי השכרת חנויות במחירים נוחים, תמיד טוב לחבור אל מומחה בתחום, אל אדם שכבר ליווה כמה וכמה עסקי זכיינות. כך ניתן לשאוב מניסיונו ואף להיעזר בו על מנת למצוא מחיר אופציונאלי עבור פתיחת סניף נוסף. אחד הכללים בשיווק הנו מיקום, ועל כן לאחר שעוברים משוכה זו ניתן להמשיך הלאה.