זכיינות בורגרס בר
מייסדי בורגרס בר, שהתרשמו מפעילות רשתות המזון בורגר ראנץ מקדונלדס בישראל, הבינו שישנו ביקוש של הצרכן הישראלי, והחליטו להקים מסעדה שתבדל עצמה מהאחרונות מבחינת איכות המוצר וחווית הלקוח, עם רטבים מקוריים, ניחוח של לחמניות שנאפות במקום, בשר כשר שמותאם לציבור הישראלי ומטבח פתוח שמשדר שקיפות ואמינות. כיום מדובר על יותר מ30 סניפים שפזורים בכול רחבי הארץ. המסעדה הראשונה הוקמה בשנת 1998 במושבה הגרמנית בירושלים (אגב במושבה הגרמנית בירושלים נוצרו כמה מותגים מוכרים, כמו הסניף השני ברשת ארומה). "בורגרס בר" הינה כיום רשת של המבורגרים ידועה ומוערכת. נראה כי הקהל הישראלי התחבר למסעדות הרשת, אשר משדרות אווירה צעירה ובשר איכותי, לחמנייה רכה, צ'יפס קריספי ומגוון רטבים.
שירותי משלוחים
רשת בורגרס בר פועלת גם באמצעות משלוחים. תחזוק מערך משלוחים יעיל הינו תורה בפני עצמה. לזכיין המעוניין לרכוש סניף של הרשת חשוב להסדיר מראש את גבולות הטריטוריה שבתוכה יוכל לבצע משלוחים.
רשת זכיינות
סניפי הרשת פועלים באמצעות זכיינים. מודל הזכיינות מאפשר הקטנת הסיכון לרשת, מצד אחד, וניהול מקצועי יותר של הסניפים, מצד שני. אחת השאלות שנשאלות היא מה עומד מאחורי הצלחה של רשת זכיינות? מדוע יש כאלה שמצליחים להפוך לרשת זכיינות, ואחרים נכשלים בכך. ובכן, מה שמחבר בין אלה שמצליחים הוא קודם כל הבנה בזכיינות. זכיינות הינו מקצוע בפני עצמו, ויש להיעזר במומחים כדי ללמוד וליישם אותו. כמובן שיש לוודא קודם שיש ביד מוצר טוב שמתאים לשכפול. במקרה של רשת בורגרס בר, נראה כי עלה בידם ליצור מותג מבודל וייחודי. כך למשל הטיפול בסוגיית הבשר- המבורגר בהתאמה אישית. מדובר על שלושה שלבים פשוטים. ראשית יש לבחור את סוג הבשר הרצוי, (טלה, בקר או אנטריקוט), חריף או רגיל, את הכמות הרצויה וחשוב לא פחות לציין מהי מידת העשייה הרצויה.
תפריט
בין היתר רשת "בורגרס בר" ידועה במבחר התוספות שלה. ניתן לבחור בין פטריות פורטובלו, אבוקדו, ביצת עין ועוד. לאחר שמסיימים עם שלב אחד ושניים מגיעים אל השלב הסופי, מגיעים לשלב בו חותמים את הכול עם מגוון רטבים, ואם נדייק נציין שניתן לבחור בין 13 רטבים. לסיכום, שילוב של בשר עסיסי וטרי בשילוב עם לחמניות שנאפות במקום ומחירם סבירים, הם שהופכים את רשת בורגרס בר לרשת מצליחה.